Förbered dig på ett år med få studieplatser

Studenter studerar vid bänkar med gröna lampor. Fotograf Johan Bävman.
Studier i Wallengrensalen. Fotograf Johan Bävman.

Vet du om att vi renoverar och gör plats för fler och bättre studieplatser? Närmsta året kommer vara bullrigt med få studieplatser. Det blir besvärligt att studera på UB, men så mycket bättre när renoveringen är klar.

Under julhelgerna stänger vi UB och flyttar upp i huset. I januari hälsar vi dig välkommen till våning tre, där biblioteket kommer att fungera under renoveringen.

Entré på husets östra sida

Under renoveringen använder du entrédörren på husets östra sida. Entrén ligger mitt emot Språk- och litteraturcentrum (SOL). Vi öppnar den nya entrén den 8 januari 2024.

Få studieplatser

Vi renoverar entréplan och första våningen. Därför kommer vi att ha få studieplatser att erbjuda dig. Endast Wallengrensalen och våning tre kommer att vara öppna för studier.

Håll dig uppdaterad på UB renoverar

Vi kan behöva stänga tillfälligt med kort varsel under renoveringen. Håll koll på sidan ub.lu.se/renoverar, så får du all viktig information.

Hoppas att vi ändå ses på UB under nästa år – trots buller och brist på studieplatser!